پرشین یو

» نکاتی راجب خواب مناسب و کافی

نکاتی راجب خواب مناسب و کافی ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

خوابیدن به اندازه و کافی بطوری که نه کم بخوابید و نه زیاد نکاتی راجب خوابیدن میخوانیم.

 

Getting-enough-but-not-too-much-and-not-least

زیاد خوابیدن و کم خوابیدن، هر دو می‌تواند برای قلب شما مضر باشد. بر اساس تحقیقاتی که نتایج آن در نشریه یوروپین هارت ژورنال منتشر ‌شده، در مقایسه با افرادی که ۷تا ۸ ساعت در شب می‌خوابند، افرادی که شب‌ها ۶ ساعت یا کم‌تر می‌خوابند،
۴۸ درصد بیشتر با خطر بیماری‌های قلبی مواجه می‌شوند و ۱۵ درصد بیشتر ممکن است حمله قلبی را تجربه کنند یا حتی بر اثر آن جان خود را از دست بدهند.
چنان که محققین می‌گویند، وقتی چشم‌ها برای مدت زمان کمی بسته باشند، فشار خون و کلسترول بالا می‌رود و افراد در معرض ابتلا به چاقی یا دیابت نوع دو قرار می‌گیرند.
همچنین خواب زیاد هم برای قلب دردسرساز است. کسانی که هر شب ۹ ساعت یا بیشتر می‌خوابند، در مقایسه با افرادی که ۷تا ۸ ساعت می‌خوابند، ۴۱ درصد بیشتر در معرض تجربه بیماری‌های قلبی یا مرگ بر اثر آن قرار دارند.

بیوگرافی نویسنده

مشاهده تمامی 267 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.


برچسب ها