پرشین یو

» درد کف پا با با این ورزش از بین ببرید

درد کف پا با با این ورزش از بین ببرید ۳۰ بهمن ۱۳۹۲

118

کف پا یکی از مهم ترین اعضای بدن به شمار می آید و حفظ سلامت آن بسیار مهم است. گاهی اوقات زیاد سر پا بودن و یا ورزش کردن و دویدن باعث می شود که قوس کف پای فرد آسیب ببیند.

بعضی اوقات به دنبال فعالیت‌هایی چون دویدن، پیاده‌روی و پرش قوس کف پا دچار درد و آسیب می‌شود.
افرادی که کف پای صاف دارند بیشتر دچار این مشکل می‌شوند. درد قوس کف پا معمولا به آهستگی ظاهر می‌شود ولی گاهی اوقات پس از پرش یا دوی سرعت، فرد به طور ناگهانی دچار چنین حالتی می‌شود و در قوس کف پایی احساس درد شدیدی می‌کند.
قرار دادن کمپرس سرد روی این ناحیه می‌تواند به بهبود درد کمک کند. برای پیشگیری از درد قوس کف پا کفش‌های مناسب به پا کنید و از حرکات زیر برای جلوگیری یا رفع درد استفاده کنید.

 

حرکت اول:
روی یک سطح سخت بنشینید و یک پای خود را به سمت جلو دراز کنید یک حوله یا پارچه را از زیر پنجه خود رد کنید و با دو دست به سمت خود بکشید طوری که زانو شما خم نشود. این وضعیت را برای ۳۰ـ۱۵ ثانیه حفظ کنید و سپس به حالت استراحت بازگردید. این حرکت را ۳ مرتبه تکرار کنید.

حرکت دوم:
روی یک صندلی نشسته و یک پای خود را روی زانوی پای دیگر قرار دهید. با دست انگشتان پای خود را گرفته و به سمت عقب بکشید تا وقتی کشش مناسبی را احساس کنید. ۱۵ ثانیه در همین حال بمانید و ۳ بار این حرکت را تکرار کنید.

 

حرکت سوم:
پنجه پای خود را روی لبه یک سکو قرار دهید و در همین حال پاشنه همان پا را به سمت پایین حرکت داده تا کشش کافی در کف پای خود احساس کنید. ۳۰ـ۱۵ ثانیه در وضعیت کشش بمانید. این حرکت را ۳ بار تکرار کنید.

بیوگرافی نویسنده

مشاهده تمامی 330 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.


برچسب ها